Вчитель - логопед
Матющенко Леся Олександрівна
Середа, 6 травня
Група №11 «Теремок»
Четвер, 30 квітня
Середа, 29 квітня
Вівторок, 28 квітня
Понеділок, 27 квітня
Четвер, 23 квітня
Логопедичне заняття. Розвиток зв'язного мовлення.
1. Виконуємо артикуляційні вправи:*Годинник*, *Гойдалка*, *Чистим нижні зубки*, * Млинчик*,
*Чашeчка*, *Конячка*,*Трубочка*.
2.Послухайтe віршик і скажіть, який звук чуємо найчастішe.
- Правильно, цe звук (Р)
Цeй звук приголосний, твeрдий, дзвінкий і дрижачий.
3.Вправа для розвитку слухової уваги «Впіймай звук»(в, м, р, к, ч, у, р, д, с, б, о, р, х, з, р).
4. Дидактична гра « Один- багато».
Раки- раки, Риба- .....
Гора- ...., ручка- .....,
Трава-...., Фарба-.....
5. Дивимось відeо, повторюємо слова, вчимо віршик « Равлику, равлику..»напамять.
6. Дихальні вправи
7.Підсумуємо:
Який звук вивчали? Які слова зі звуком(Р)запамятали.
Середа, 22 квітня
Логопедичне заняття.
Автоматизація звука(Р)в складах та словах.
Дихальні вправи. Тренування мовленнєвого дихання.
«Здуй ватку з носика»
«Мильні бульбашки»
Артикуляційна розминка
* Зроби так само*.
Звуконаслідувальна вправа * Вeсeлі доріжки*.
Пальчикова гімнастика
Повтори чистомовки (для розвитку фонeматичного слуху).
Ра-ра-ра- висока гора,
Ро-ро-ро- гострe пeро,
Рі-рі-рі- сонцe у горі,
Ру-ру-ру- я малюю хмару,
Ри-ри-ри- книжку бeри.
Підсумуємо:
Який звук повторювали?
Яка вправа виявилась складною? а яка найбільш сподобалась?
Вівторок, 21 квітня
Найчастіше батьки запитують про :
Якщо дитина не розмовляє, до скількох років це є нормою?
Що стосується дитячого мовчання та небажання говорити, то, звичайно, в
цьому питанні все дуже індивідуально. Але якщо мовлення не з'являється і в
три роки, варто звернутися до логопеда. Що можна зробити в домашніх
умовах? Дуже рекомендую читати вірші і співати дитячі пісеньки, не
договорюючи кінцівки. Природно, перед цим ви не раз співаєте пісню або
читаєте віршик цілком, щоб дитина їх засвоїла, запам'ятала, а потім -
починаєте недоговорювати. Таким чином дитина налаштовується на
ритмічний малюнок твору, і, коли ви не договорює останній склад, у малюка
є велика потреба закінчити віршик. Наш мозок влаштований таким чином,
що завжди прагне завершити мелодію або вірш, якщо ті закінчуються на
нестійкій ноті. Дуже корисні для розвитку мови мелодії, що закінчуються на
відкритих складах. Наприклад, дитяча пісенька: ''Далеко-далеко, на лузі
пасуться ко ...'', де мама буде співати в слові ''далеко''тільки два перших
складу, а дитина - закінчувати.
Існують певні норми розвитку мовлення у дітей
по роках, чи для всіх вони підходять?
Якщо слідувати класичним нормам, то в ідеалі у дитини вже в 2 роки
повинна бути фразова мова, в якій можуть бути присутніми лепетні слова.
Але ці норми були розроблені багато років тому, з тих пір не змінювалися, і,
на мій погляд, їх потрібно коригувати. Пов'язано це з тим, що в сучасному
світі переважає зорова інформація, тому дитина мимоволі починає
переважно користуватися зоровою, а не слуховою модальністю, і навіть у
нормотипового малюка поява мовлення може затриматися. Дитині
набагато простіше позначити річ картинкою, а не набором звуків - тому
вона не говорить, а на все показує пальцем. Захистити малюка від потоку
візуальної інформації неможливо - навіть якщо обмежити перегляд
мультиків, то від реклами на вулицях, яскравих журналів і навіть упаковок
нікуди не втечеш. Тому я вважаю, що, враховуючи сьогоднішню ситуацію,
норми потрібно міняти. Але все-таки в 3 роки фразова мова вже повинна в
ідеалі бути присутня. Це не означає, що, якщо дитина заговорила тільки в 3
роки, у неї потім виникнуть якісь серйозні проблеми з мовленням. Швидше за
все, вона незабаром наздожене своїх однолітків. Але після 3 років рахунок
йде вже на місяці, і кожен з них - серйозне упущення. Сензитивний період
розвитку мови у дітей триває від 2 до 5 років, і в цьому віці усувати будь-які
проблеми набагато простіше, ніж потім.
Чи є різниця у розвитку мови в хлопчиків і
дівчаток?
В цілому - є. У силу свого генетичного устрою хлопчики більш схильні до
різних порушень, у тому числі - і мовних. Більшість дівчаток більш
вербальні, частіше бувають орієнтовані на слухову модальність, в той час,
як у хлопчиків переважає зорова. Також жінки більше схильні виражати
себе через мову, ніж чоловіки. У зв'язку з цим дівчатка раніше починають
говорити.
Як поводитися батькам у ситуації, коли дитина
показує на предмети, а розмовляти
відмовляється?
Типова, обивательська порада, яку дають батькам: ''А ви не розумійте її'' -
помилкова. Так робити категорично не можна. Мова - це функція, яка
з'являється не тому, що треба говорити, а тому, що неможливо мовчати.
Коли в слухомовних зонах накопичується збудження, природна потреба
людини - виводити її через мову. Якщо дитина не розмовляє - значить, вона
не може це робити, і намагатися змусити її - як говорити безногому: ''А ну,
станцюй!''. Можливо, у дитини є проблеми, пов'язані з невірним
сприйняттям звуків, неможливістю перевести їх в моторну схему і
проконтролювати свої рухи. Їх удаваним ''нерозумінням'' не вирішиш. Такою
стратегією ви тільки рвете з малюком контакт, тому, крім шкоди, вона
нічого не принесе. У такому випадку обв'язково потрібно пройти
обстеження у невропатолога, психіатра, отоларинголога (ЛОР), логопеда.
Цікаві сайти для розвитку дітей
Нейропсихологічна гра "Роби як Лорі'' (повтори, якщо
зможеш)
Логопедичне заняття. Слова дії.
1.ДИХАЛЬНА ГІМНАСТИКА
ПОВТОРЮЙ ЗА МАШОЮ
2. Вправа на розвиток дрібноІ моторики , координаціІ та закріплeння
кольорів * Рибка*.
Роздрукуйтe рибку, дитина відриває малeнький шматочок пластиліну і
скочує його. Потім кладe і притискає пластилінову кульку на малюнок,заклeюючи кружeчки.
Якщо нe маєтe принтeра- рибку можно намалювати.
Якого кольору рибка, а якого бульбашки?
3. Артикуляційна розминка
* Зроби так само*.
4 .Хто що робить?
Скласти речення за малюнками, використовуючи слова дії (Що робить?)
5.Казочка про Великдень
Анімаційний мультфільм для найменших «чомучків», які цікавляться темою цього свята.
ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА
АРТИКУЛЯЦІЙНА ГІМНАСТИКА
Пропоную вам подивитись відeо про звуки та букви. Голосно повторюйтe слова за мультгeроями.
Автоматизація звука(С)в складах та словах.
1. Артикуляційна розминка
* Зроби так само*.
2. КАЗКА ПРО ЗВУКИ
3.ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ
4.СПІЙМАЙ ЗВУК
5. Повтори чистомовки (для розвитку фонeматичного слуху).
Са, са, са - у кімнаті оса.
Са, са, са - вірю в чудеса.
Са, са, са - блакитні небеса.
Са, са, са - у пакеті ковбаса.
Са, са, са - у Соні коса.
Са, са, са - випала роса.
Су, су, су - сумку я несу.
Си, си, си - гучні баси.
Си, си, си - сито понеси.
Си, си, си - свічку погаси.
Си, си, си - сіно покоси.
Со, со, со - від воза колесо.
Со, со, со - ми накинули ласо.
Со, со, со - посіяли просо.
Со, со, со - Соня їла м'ясо.
Се, се, се - Семен гусей пасе.
Тема тижня "Весняні турботи" (06.04-10.04)
Весна - пора пробудження та оновлення природи. Усе розцвітає та набуває нового вигляду. Весна приносить не лише пробудження від зимового сну, а ще й весняні турботи. Поміркуйте з дітками, чим навесні зайняті люди у саду, на городі, у полі.
«Пори року» тітоньки Сови - Квітень
Артикуляційні вправи
Чистомовки промовляємо - гарно розмовляємо
Ав-ав-ав - не лови гав.
Ва-ва-ва - книжка нова.
Ву-ву-ву - вип'ємо каву.
Ув-ув-ув - новину почув.
Ві-ві-ві - здивувались паві.
Ів-ів-ів - льон зацвів.
Во-во-во - намальовано криво.
Ов-ов-ов - накололи дров.
Ив-ив-ив - я квіти полив.
Ви-ви-ви - чорні брови
Артикуляційна гімнастика
Пальчикова гімнастика
Вживання прийменників
Слова-ознаки предметів. Розрізнення слів за запитаннями Який? Яка? Яке?